Hundtexter

onsdag 4 januari 2012

Sol-Lottas amatörblogg

Våren 2011 började jag förbereda mig för att ta över en ideell tidning . Ett arbete som är helt ideellt. Jag såg framemot det enormt mycket att få vara redaktör. Att få göra om tidningen till att bli attraktiv, få in riktiga artiklar med mera. Jag satte igång med en iver som är så typiskt mig. I början av min karriär som redaktör hade jag ett mycket bra bollplank. Tyvärr för mig, men en stor chans för mitt bollplank, flyttade "bollplanket" utomlands. Kvar fanns jag och tyvärr inget stöd från resten av det som skulle ha vara ett bollplank. Efter en hel rad av olika händelser, kände jag att "Nu får det vara nog". Det är inte rätt att jag ska slita 40-60 timmar utan stöd, och få så mycket skit från olika håll som jag fick. Mitt beslut var inte enkelt, det tog tid. Men det växte fram under hela hösten. Tills en liten droppe (händelse) fick bägaren att rinna över och jag tog klivet.

Efter endast tre nummer hoppade jag av som redaktör, trots att jag verkligen älskade det jag gjorde. Jag brann för det. Nu har det gått en tid och mina tankar på alla dessa artiklar är som frön. Var ska jag göra av dessa tankar. Ska jag lägga dem i en påse och spara dem? Ska jag kasta dem? eller ska jag försöka vattna dem genom en blogg och se vad som gror och inte gror. Bloggen kom ursprungligen från min bror. Har låtit det växa och idag har jag tagit klivet. Om du börjar följa bloggen så kan jag inte lova att uppdateringar sker regelbundet, då rätt många av mina frön behöver tid på sig för att gro.

Jag hoppas att jag kommer att växa som skribent och att några få kommer att hitta hit. Förhoppningsvis kommer det att finnas hundrelaterade artiklar, inriktning - Rottweiler. En hundras som är älskad av så många, men även hatad av så många. En hundras som oftast folk uppfattar fel. Det är ju i grund och botten en pussweiler, inte en kamphund eller något utan en ren och skär bruks/familjehund. En utmärkt kombo.

Nu kör jag...  Kom gärna med kreativ förslag på vad du vill läsa här. Så får jag se vad jag får för infall.

Alla inlägg som är personangrepp eller liknade kommer att tas bort, omedelbart. Men varmt välkommen hit!

1 kommentar: